Ajax, java czy paginacja – na podstawie Voltahurt.pl

Współpraca moja z firmą volta polegała na doradztwie technicznym w sprawach projektowych, wiele rzeczy zostało skorygowanych do dnia dzisiejszego jednak nadal daleka droga przed nimi.

Dlaczego ajax i java to kiepskie pomysły? Google radzi sobie z przeładowaniem strony za pomocą skryptów napisanych w tych językach było to testowane przez wielu pozycjonerów.

W  czym problem w takim razie, a no:

  • Strona w ajaxie i javie wymaga kilku krotnego często skanowania zanim uruchomi i wykona przeładowanie skryptu – skąd taka teza? praktyczny przykład na dwóch odsłonach strony hurtownia elektrotechniczna VOLTA   w 2017 roku strona działała na skrypcie iai-shop który paginacje miał w postaci prostego html – storna przeładowywała się całkowicie i zeskanowało wszystkie podstrony, link juice przechodził do każdej podstrony. Jaki link juice jaka poginacja o czym ja pisze ? co ma wspólnego projektowanie i marketing z wymienionymi rzeczami. Bardzo dużo, projektowanie stron to również, spojrzenie na ich usability oraz przejrzystość prostotę a przede wszystkim to jak dostępna jest dla google. W nowej odsłonie paginacja rozwiązana jest za pomocą javascriptu i uwaga ! robot google nie umie przejść do następnej strony. Co za tym idzie strona nie przekazuje między soba swojego link juice(ja żartobliwie nazywam to sokiem z żuka)
  • dlaczego więc google lepiej widzi mniej użyteczną dla użytkownika formę paginacji ? zostawiam was z tym pytaniem

co poleciłem zrobić? zmienić ajaxa/jave na zwyczajny html. Czekamy na wprowadzenie i skutki. dam znać co ijak !

Dodaj komentarz